Handboek Brede School

1812 bekeken

Handboek Brede School

De opmars van brede scholen zet onverminderd door. Omstreeks 1995 werd
het concept van de brede school voor het eerst in Nederland geïntroduceerd.
Inmiddels worden overal in ons land brede scholen ontwikkeld. In het primair
onderwijs lijkt de brede school gaandeweg tot een basisvoorziening uit te
groeien en ook in het voortgezet onderwijs zet de ontwikkeling door. Scholen,
instellingen, gemeenten, provincies en rijksoverheid beschouwen de brede
school steeds meer als het hart van de wijk, een centrum van voorzieningen
voor kinderen, ouders en buurt – niet alleen in achterstandswijken in grote
steden, maar steeds vaker ook in dorpskernen op het platteland en
nieuwbouwwijken.

Uitgave van: Oberon/Sardes in opdracht van Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (2007)

Door: Michiel van der Grinten (Oberon), Miriam Walraven (Oberon), Kees Broekhof (Sardes), Karin Hoogeveen (Sardes), Frank Studulski (Sardes)

(lees artikel via de volgende link)

terug
Agenda
Meer »
Begrippen
  • Nieuwwaarde

    Onder de nieuwwaarde wordt verstaan: "het bedrag dat benodigd is voor het verkrijgen van nieuwe zaken van dezelfde so...

  • Onderhandse verkoopwaarde

    Onder de onderhandse verkoopwaarde wordt verstaan: "het bedrag dat een zaak, binnen een redelijke termijn en bij vrij...

  • Functionele vervangingswaarde

    Onder de functionele vervangingswaarde wordt verstaan: "het bedrag dat benodigd is voor het verkrijgen van naar soort...

Meer »
Redactie
Meer »